Co wiesz na temat praktycznych, sprzedażowych technologii auto id?

Kolektor danych Datalogic i sprawdzarka cen Elzab

Termin „technologie auto id” może się komuś wydać nieco mglisty. Szybko jednak skojarzy, o co chodzi w tego typu rozwiązaniach dla biznesu, gdy np. przywoła się związane z nimi, popularne czytniki kodów kreskowych. Ale to nie jedyne urządzenia, które z powodzeniem i korzyścią – dla przedsiębiorców oraz ich klientów – stosują opcję skanowania. Do cenionych technologii auto id zalicza się choćby weryfikatory cen czy kolektory danych. I dziś właśnie kilka słów o nich.

Jakim narzędziem sprzedażowym jest weryfikator cen?

Choć z początku pojawiały się sporadycznie, w wielkopowierzchniowych placówkach handlowych (i to też nie wszystkich) – takich jak supermarket czy hipermarket – to obecnie stają się coraz powszechniejszym rozwiązaniem, także w nieco mniejszych punktach. Możliwości weryfikatora cen doceniają bowiem wszyscy – zarówno wdrażający je przedsiębiorcy, jak zatrudnieni przez nich pracownicy czy wręcz sami klienci. A co umożliwia to urządzenie? Wiele podpowiada sama nazwa oraz fakt, że należy ono do technologii auto id. Zwykle występuje w postaci mini-stanowisk samoobsługowych, gdzie urządzenie jest przymocowane do słupa, filaru lub ściany punktu handlowego. Jest wyposażone w skaner, który potrafi czytać różne kody (także dwuwymiarowe, jak QR) i z różnej odległości (zależnie od zastosowanych rozwiązań). Dzięki temu nabywca może samodzielnie, szybko i łatwo sprawdzić informacje o nabywanym produkcie: jego nazwę, producenta, kwotę należną oraz inne dane. Nierzadko są one nie tylko wyświetlane na ekranie, ale również przekazywane w formie komunikatów głosowych. Co więcej, współczesne sprawdzarki cen są w stanie zaoferować emitowanie różnych treści, dotyczących np. aktualnych okazji i promocji, trwających w punkcie handlowym. Jednym słowem, weryfikatory nie tylko pomagają szybko zorientować się w kosztach za zakupy. Mogą brać czynny oraz istotniejszy udział w komunikacji z klientem.

Co potrafią współczesne kolektory danych?

Kolektor danych to kolejny przykład popularnego urządzenia sprzedażowego, zaliczającego się do tej samej, szerszej kategorii, co czytniki kodów kreskowych. Też bowiem bierze udział w automatyzacji procesów związanych z pozyskiwaniem, przetwarzaniem, przesyłaniem i gromadzeniem danych. I też korzysta z technologii skanowania. Ale rola kolektorów danych – zwanych też przenośnymi terminalami czy inwentaryzatorami – zdecydowanie nie ogranicza się do pozyskiwania i przechowywania danych z kodów kreskowych. Mimo niedużych gabarytów (i nierzadko wzmocnionej konstrukcji oraz wyższej normy szczelności IP, sprzyjającej pracy nawet w trudniejszych warunkach), tego typu urządzenia są w stanie zaoferować naprawdę wiele: np. rozbudowane standardy komunikacyjne (w tym rozwiązania bezprzewodowe, jak Bluetooth i Wi-Fi), funkcjonowanie w oparciu o system Windows lub Android, mocne podzespoły czy też obsługę za pomocą kolorowego ekranu dotykowego. W rezultacie, potrafią być bardzo zbliżone do powszechnie stosowanych smartfonów. Zwłaszcza, że niektóre modele pozwalają korzystać z takich opcji, jak dostęp do aparatu, poczty elektronicznej, przeglądarki internetowej, a nawet i połączeń głosowych. Dlatego kolektory sprawdzają się w mnóstwie sytuacji biznesowych: w magazynach, hurtowniach, firmach logistycznych i kurierskich czy punktach sprzedażowych (i to nie tylko do inwentaryzacji).

Jak widać, istnieje więcej rozwiązań sprzedażowych, które zasilają szeregi szeroko pojmowanych technologii auto id. I co więcej, potrafią okazać się urządzeniami, które znacząco podwyższają komfort pracy, jakość obsługi klientów oraz wydajność działalności handlowych i usługowych.

1 Comment

  1. Edwardsonn

    Już jakiś czas temu kolektor danych wydał mi się ciekawym rozwiązaniem technologicznym. Ale tak naprawdę w pełni doceniłem jego możliwości, gdy już go nabyłem i zacząłem z niego korzystać. Mega sprawa – zdecydowanie mogę polecić, wiele zadań idzie teraz znacznie szybciej i wygodniej.

    Reply

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wprowadź wartość CAPTCHA: *